WONING HUREN

MAX RENTAL

WERKWIJZE WONING HUREN


Bent u op zoek naar een huurwoning in Rotterdam en omstreken? Max Rental heeft het grootste aanbod betaalbare huurwoningen in de regio Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Ridderkerk, Capelle aan den IJssel en Den Haag.

Werkwijze woning huren
Bij Max Rental kunt u gemakkelijk en snel, zonder wachtlijsten een huurwoning huren. Hieronder beschrijven wij hoe u in een paar simpele stappen een woning kunt huren of
download hiernaast onze workflow met de 9 uitgewerkte stappen. Mocht u nog vragen hebben hierover, dan verwijzen we u graag naar onze klantenservice.

IN 9 STAPPEN DE SLEUTEL VAN UW NIEUWE WONING

Stap 1 - BEZICHTIGEN?

Reageer op op een woning (aanbod). Vervolgens ontvangt u per mail een vragenlijst. 


Op basis van de antwoorden uit de vragenlijst nodigen wij de eerste 25 kandidaten uit voor een (groeps)bezichtiging.

Stap 2 - GEÏNTERESSEERD

Tijdens het open huis ontvangt u een flyer met een QR code. Scan de code voor uw motivatie en verstuur dit voor 12 uur de volgende dag: 

  • een beschrijving van uzelf en eventueel uw huisgenoten
  • de reden waarom u de woning wilt huren
  • een toelichting waarom u de geschikte huurder bent voor deze woning
  • een toelichting over uw inkomen inclusief omschrijving loondienstverband

De inkomenseis voor alle woningen is 3x de jaarhuur. Dit betekent dat uw bruto inkomen 3x de jaarhuur dient te zijn. Voldoet u hier niet aan dan kunt u een garantsteller aanleveren. Een garantsteller moet altijd een familielid zijn. Let op: studenten dienen altijd een garantsteller aan te leveren.


Voorbeeld: 

De huur van de woning is € 800,- dan moet uw inkomen € 800×12 = € 9.600 x 3 = € 28.800,- zijn.



Stap 3 - SELECTIE

Alle motivaties voor de betreffende woning worden verzameld en voorgelegd aan de verhuurder.


De verhuurder bepaalt uiteindelijk met welke huurder hij of zij de beste match heeft. De geselecteerde kandidaat wordt op de hoogte gebracht middels een telefoontje en krijgt uitleg over de aanbetaling.


De overige kandidaten worden per mail geïnformeerd. Bent u niet voor deze woning geselecteerd dan kunt u uiteraard altijd in aanmerking komen voor een andere woning. Check hiervoor ons actuele woningaanbod.

Stap 4 - AANBETALING

Nadat u geselecteerd bent vragen wij u een aanbetaling te doen ter hoogte van de borg van de woning. U ontvangt van de makelaar een email met instructies hiervoor. Tevens vragen wij u een intentie verklaring te ondertekenen. Deze ontvangt u ook per mail.


Na ontvangst van de aanbetaling wordt de huurwoning ‘onder optie’ gezet en niet meer aangeboden aan andere kandidaten. De aanbetaling dient dezelfde dag te gebeuren om te voorkomen dat de woning aan een andere kandidaat wordt aangeboden.


NB. Indien u zich na het aanbetalen als huurder terugtrekt, ontvangt u uw aanbetaling niet retour. Als de verhuurder u niet selecteert als huurder ontvangt u uw aanbetaling binnen 48 uur retour.

Stap 5 - SCREENEN

U ontvangt van ons per email een uitnodiging om het screeningsprcoces te starten.


Wij screenen o.a. op validatie van uw inkomen, ID-bewijs en kredietwaardigheid.

Stap 6 - COMPLEET DOSSIER & CONTROLE

Als uw screening compleet en goedgekeurd is door zowel Max Rental als de verhuurder nemen wij contact met u op om een afspraak te plannen voor de sleuteloverdracht.


Ook ontvangt u dan de huurovereenkomst.


Stap 7 - HUURCONTRACT ONDERTEKENEN

U ontvangt het huurcontract digitaal in uw mail. Via een link kunt u het huurcontract digitaal ondertekenen. De facturen voor de huur en borg ontvangt u per mail en dienen voldaan te zijn voor de sleuteloverdracht.

Stap 8 - FINANCIËLE ONTWIKKELING

U betaalt voor de sleuteloverdracht de huur (eerste maandhuur) en borg bedrag, minus aanbetaling.

Stap 9 - SLEUTELOVERDRACHT

De makelaar maakt een rapportage van de huidige staat van de kamer of studio. U kunt dit rapport op ons kantoor met de makelaar doorlopen. Hierna wordt het rapport ondertekend door beide partijen.


Mocht u in de woning nog eventuele zaken tegen komen die niet op het incheck rapport vermeldt staan, kunt u dit binnen 5 werkdagen vanaf de incheckdatum kenbaar maken via de email naar rotterdam@maxrentals.nl.


NB. Tenslotte attenderen we u ook op de poster in de meterkast “Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud en de reparaties van uw huurwoning”.


Max Rentals wenst u veel woongenot.

Share by: